Internet jako podstawowe narzędzie biznesu

Internet stworzył nowe, wspaniałe możliwości do prowadzenia biznesu

W tym artykule przedstawię kilka modeli biznesowych w których Internet jest podstawą działania. Tekst może stać się dla wielu z Was inspiracja dla własnych działań.

Internet pozwala przy bardzo niskim koszcie wejścia w porównaniu do tzw.: tradycyjnych biznesów rozpocząć potencjalnie bardzo dochodowe przedsięwzięcia. Można też łączyć możliwości Internetu z tradycyjnym działaniem (na przykład rozmowami telefonicznymi, prezentacjami na żywo, itd. ). No ale przejdźmy do konkretnych idei.

  • Pośrednictwo. To jest obszar potężnych możliwości. Właściwie nic z góry nie jest wykluczone – żadna branża czy rodzaj towarów czy usług. Możesz umówić się na współpracę z dostawcą na przykład materiałów budowlanych. Twoje główne zadanie to marketing – prezentacja oferty w Internecie a następnie przeprowadzenie procesu sprzedaży. Na czym polega piękno tego modelu? Nie musisz mieć tych materiałów u siebie w magazynie. Jest też prawdopodobne że nie będziesz musiał go kupować zanim sam go nie sprzedaż. To zależy jak się umówisz z dostawcą. Musisz mieć odpowiednią prezentację oferty w Internecie.
  • Usługi marketingowe. Bardzo podobnie jak w modelu powyżej. Różne kwestie można różnie z dostawcą ustalić – na przykład czy działasz pod marką dostawcy, czy jako agencja. Rozliczenia prowizyjne. Dla dostawcy produktu to bardzo dobra opcja, nie ponosi kosztów gdy nie ma sprzedaży.
  • Sprzedaż samodzielnie wykonywanych produktów. To bardzo ciekawa opcja jeżeli chodzi o marże. Jeżeli jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie, napisz e-booka. Przykładowo, może to być poradnik dla podatnika, kurs gotowania, itd. Ważne by treść była profesjonalna. Jak możesz sprzedawać e-booka? Poprzez własna stronę, przez sieci społecznościowe. Sklep jeżeli e-booków jest więcej, możesz założyć sklep internetowy.

Możliwości działania biznesowego jest w Internecie bardzo dużo. Możesz też znaleźć swój własny sposób na wykorzystanie sieci dla własnego biznesu.

Biznes i Internet

Praktyczne wskazówki dla blogerów

Niektórzy blogerzy po prostu piszą o tym, co mają na myśli, tworząc coś w rodzaju internetowego pamiętnika. Tematy blogów są ważną częścią udanego bloga, ale ważne jest również znalezienie odbiorców. Odnoszący sukcesy blogerzy wiedzą, że aby mieć świetnego bloga, nie zawsze można trzymać się tematów, które tylko Ciebie interesują. Twój blog powinien mieć na celu […]

Więcej ...
Biznes i Internet

Artykuły jako narzędzie marketingowe

Internet jest źródłem informacji. Ludzie w dużej mierze korzystają z sieci by znaleźć różnego rodzaju informacje – na temat pogody, kursów walut, cen ropy naftowej, sposobów na smażenie naleśników, prowadzenia ksiąg podatkowych. Codziennie wyszukiwarka Google przyjmuje gigantyczne ilości haseł i zapytań na gigantyczną ilość tematów. Ludzie potrzebują informacji. Te informacje bardzo często zawarte są właśnie […]

Więcej ...
Biznes i Internet

Dlaczego Internet zrewolucjonizował marketing

Internet – masowy, ale indywidulany Odpowiedź na pytanie tytułowe tkwi w samej istocie Internetu. Jest to medium masowe ale o charakterze indywidualnym. Internet, mówić w celowo dużym uproszczeniu, uczy się każdego internauty z osobna. Dana witrynę oglądać może milion osób a odpowiednie mechanizmy będą zbierać dane o każdym z tych użytkowników z osobna. Informatyczny charakter […]

Więcej ...