Mocny profil linków zwrotnych do witryny

Odnośniki prowadzące z innych stron internetowych to jeden z głównych czynników rankingowych wyszukiwarki Google. Są frazy proste, z niewielką konkurencją, gdzie linków nie będziemy potrzebowali, wystarczy jedynie optymalizacja strony. Frazy komercyjne z reguły są konkurencyjne, co oznacza że nasza strona będzie konkurowała o pozycje w wyszukiwarce w innymi stronami. I tutaj bez linków nie obędzie się.

Jakie linki są wartościowe

Jako wartościowe linki rozumiem te które przyczyniają się do uzyskania i utrzymania wysokich pozycji w wyszukiwarce. W takim ujęciu wartościowymi linkami będą linki umieszczone na stronach:

  • posiadających mocny profil linków,
  • najlepiej tematycznie powiązanych,
  • strony z długim stażem w wyszukiwarce Google

Wartościowe linki mogą być jak najbardziej na stronach postawionych w serwisach web 2.0.

Cechy wartościowego profilu linków

Wartościowy profil to podobnie jak w przypadku pojedynczego linku – profil dający wzrost i utrzymanie wysokich pozycji. Linki takiego profilu oczywiście powinny mieć cechy takie jak powyżej.

Cechy wartościowego profilu linków:

  • linki pochodzącymi z witryn z jak najbardziej zróżnicowanych ip, dns-ów, hostingów,
  • pewna cześć linków powinna mieć atrybut nofollow,
  • wskazane jest pewne, chociaż niewielkie, zróżnicowanie cms-ów stron linkujących, mogą oczywiście być strony w czystm html/css
  • pewna część linków musi być z anchorem w postaci słowa kluczowe lub frazy

Jak budować wartościowy profil linków – kilka podpowiedzi

Oczywiście trzeba przede wszystkim zadbać o sama stronę która ma być linkowana. Jeżeli będą na niej wartościowe treści, będzie atrakcyjna, na przykład będzie zawierała materiały rozwiązujące jakieś problemy – jest szansa że po prostu ludzie będą linkować do niej.

Należy raczej unikać ogromnego przypływu linków w krótkim czasie.

  • zbuduj strony tematycznie powiązane, mogą to być blogi lub po prostu witryny tematyczne. Stawiaj je w miarę możliwości na różnych hostingach. Kup domeny pl na siebie jako prywatną osobę – twoje dane będą niewidoczne. Możesz też postawić trochę stron w serwisach web 2.0, jednak pamiętaj – nie ty jesteś właścicielem tych stron. Serwis web 2.0 może po prostu zostać zamknięty. Wstaw linka do swojej strony. Linkuj te strony. Możesz z swl-i.
  • znajdź dobre katalogi stron, dodaj stronę,
  • publikuj oryginalne artykuły z linkiem w serwisach które taką możliwość dają. Podlinkuj takie artykuły.
  • jeżeli masz stronę firmową, możesz umówić się z partnerami biznesowymi by umieścili na swoich stronach link do twojej witryny. Pamiętaj by to był link dofollow. To potencjalnie bardzo mocne linki.

Biznes i Internet

Rynkowa dynamika branży BDF

Branża BDF (Business, Development, Finance) jest dynamicznie zmieniającym się sektorem, który oferuje szerokie spektrum możliwości dla profesjonalistów na różnych etapach kariery. Ze względu na swoją wszechstronność, praca w BDF zapewnia nie tylko atrakcyjne wynagrodzenia, ale także możliwość ciągłego rozwoju zawodowego. Kluczowe aspekty, takie jak analiza rynku, strategie rozwoju businessu i zarządzanie finansami, są fundamentami tego […]

Więcej ...
Biznes i Internet

Warsztat studia brandingowego

W XXI wieku, w erze cyfrowej, gdzie rynek jest nasycony różnorodnymi produktami i nowymi usługami, umiejętność efektywnego wyróżnienia się staje się kluczowym elementem sukcesu dla każdej marki. Studio brandingowe, to miejsce, gdzie kreowana jest unikalna tożsamość marki, mająca na celu przekazanie jej wartości, misji i charakteru. W niniejszym artykule zajmiemy się zgłębianiem tajemnic pracy w […]

Więcej ...
Biznes i Internet

Praktyczne wskazówki dla blogerów

Niektórzy blogerzy po prostu piszą o tym, co mają na myśli, tworząc coś w rodzaju internetowego pamiętnika. Tematy blogów są ważną częścią udanego bloga, ale ważne jest również znalezienie odbiorców. Odnoszący sukcesy blogerzy wiedzą, że aby mieć świetnego bloga, nie zawsze można trzymać się tematów, które tylko Ciebie interesują. Twój blog powinien mieć na celu […]

Więcej ...