
Odnośniki prowadzące z innych stron internetowych to jeden z głównych czynników rankingowych wyszukiwarki Google. Są frazy proste, z niewielką konkurencją, gdzie linków nie będziemy potrzebowali, wystarczy jedynie optymalizacja strony. Frazy komercyjne z reguły są konkurencyjne, co oznacza że nasza strona będzie konkurowała o pozycje w wyszukiwarce w innymi stronami. I tutaj bez linków nie obędzie się.
Jakie linki są wartościowe
Jako wartościowe linki rozumiem te które przyczyniają się do uzyskania i utrzymania wysokich pozycji w wyszukiwarce. W takim ujęciu wartościowymi linkami będą linki umieszczone na stronach:
- posiadających mocny profil linków,
- najlepiej tematycznie powiązanych,
- strony z długim stażem w wyszukiwarce Google
Wartościowe linki mogą być jak najbardziej na stronach postawionych w serwisach web 2.0.
Cechy wartościowego profilu linków
Wartościowy profil to podobnie jak w przypadku pojedynczego linku – profil dający wzrost i utrzymanie wysokich pozycji. Linki takiego profilu oczywiście powinny mieć cechy takie jak powyżej.
Cechy wartościowego profilu linków:
- linki pochodzącymi z witryn z jak najbardziej zróżnicowanych ip, dns-ów, hostingów,
- pewna cześć linków powinna mieć atrybut nofollow,
- wskazane jest pewne, chociaż niewielkie, zróżnicowanie cms-ów stron linkujących, mogą oczywiście być strony w czystm html/css
- pewna część linków musi być z anchorem w postaci słowa kluczowe lub frazy
Jak budować wartościowy profil linków – kilka podpowiedzi
Oczywiście trzeba przede wszystkim zadbać o sama stronę która ma być linkowana. Jeżeli będą na niej wartościowe treści, będzie atrakcyjna, na przykład będzie zawierała materiały rozwiązujące jakieś problemy – jest szansa że po prostu ludzie będą linkować do niej.
Należy raczej unikać ogromnego przypływu linków w krótkim czasie.
- zbuduj strony tematycznie powiązane, mogą to być blogi lub po prostu witryny tematyczne. Stawiaj je w miarę możliwości na różnych hostingach. Kup domeny pl na siebie jako prywatną osobę – twoje dane będą niewidoczne. Możesz też postawić trochę stron w serwisach web 2.0, jednak pamiętaj – nie ty jesteś właścicielem tych stron. Serwis web 2.0 może po prostu zostać zamknięty. Wstaw linka do swojej strony. Linkuj te strony. Możesz z swl-i.
- znajdź dobre katalogi stron, dodaj stronę,
- publikuj oryginalne artykuły z linkiem w serwisach które taką możliwość dają. Podlinkuj takie artykuły.
- jeżeli masz stronę firmową, możesz umówić się z partnerami biznesowymi by umieścili na swoich stronach link do twojej witryny. Pamiętaj by to był link dofollow. To potencjalnie bardzo mocne linki.